måndag 23 november 2009

gamla minnen

Håller på å möblerar om mitt rum, å hittar massa saker, saker ja letat efter saker ja glömt att ja hade, saker ja blir glad av å saker ja blir lessen av, ngt ja blev väldigt glad att ja hittade va en av mina gamla dikt böcker, älsakr denna:

Tongåring.

Låt mej vara en trotsig tonåring, jag kommer bli vuxen.
Låt mej skrika och springa min väg, jag kommer att återvända.
Låt mej få hitta min väg, Jag kommer ändå att söka.
Låt mej få snubbla, jag kommer att resa mej.
Låt mej vara deppig och sur, jag kommer att bli glad.
Låt mej inte bli sårad, jag litar ju på er.
Låt mej prata när ja behöver, jag klarar inte detta ensam.
Låt mej gå när jag är redo, men släpp mej inte helt.
Låt mej få komma och vara liten, jjag vill inte alltid vara stor.

Dock inte skriven av mej men antecknade mkt dikter när ja va mindre å deppig, skrev även egna, men de går inte längre, har tappat de helt, känns inte bra, måste försöka hitta inspiration igen, så himla gött att bara få ur sej allt man känner genom dkiter <3

Friida :*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar